23 November 2009

Jahit tudung ala arianni



foto : inilah hasil tudung kami adik beradik kredit to mokla.

yei yei yei yei yei.. yahoooo... aku dah pandai menjahit tudung alaa arianni.. aku nak jenamakan dia tudung "Melah"...kekekek... mesti malatop punya... baik punya!!





semalam, aku, adik, kakak ipar dan tuan guru atau sifu iaitu kakak kesayangan ruzila telah memberi tunjuk ajar yang jelas untuk menghasilkan tudung ini..





senang jer nak jahit tudung melah ni.. mula-mula kena guntungkan kain mengikut acuannya, dan lepas tu guntuing awning tudung, then gamkan dia.. kasi keras2 sikit.. then jahit sembat untuk menyenangkan kita mencantumkan kedua-duanya.. hasilnya seperti di atas





sebenarnya tudung ni akan dipakai pada ahri raya aidiladha nanti.... mesti gempak ni.. semua adik beradik permpuan pakai sama.. baju sama tudung pun sama.. baju yang kana dipakai nanti adalah seperti di bawah.. dan untuk sarah pun aku buatkan satu.. tapi mokla yang menjahitnya.. sengeh2 sarah pakai tudung.. kekadang suka pakai tudung kekadang menyampah..

foto : inilah bajunya nanti.. bertemakan warna ungu..hehehehhe.

***nanti aku akan upload bila kami bergambar sama.. tunggu yer.. tapi kalau banjir...? MACAMANA nak balik kampung?

4 comments:

mimi said...

janggok ibu sharah kekgi..

jangan kang paka comei2 kena ngarung air doh...hehhehe

siti818 said...

kui kui kui.. berenang laaa jawap nyoh.. tapi nak gheti ker..??Y*&@&*&#@&^@#^%#@^#..

tenggelam timbul laa nanti. kena panggil sodok pok ngoh doh ...

mekda said...

x po, baju tu bleh wat pelampung..

kira kito pakat pakai raya ke-2 la kei..raya pertama masing2 dirumah tok tuo..

awiys sekeluarga beraya dimana?


eh..blog aku tu bleh komen ko dok lagi????

siti818 said...

aku tetap tok leh lkomen blog mu.. aku tak boleh nampak field utk isi 'word verification' jadi macamanana aku nak hantar.. aku nak komen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kejelesan yang terlampau... sangat sangatlah terlampau.. tak kira hak sapa milik sapa..

tapikan bila tgk balik gambar tu.. aku rasa addin lebih keperempuanan..hahah..comel ayu jer bila bertudung..kalah mek cha.